//CLICK!
//ukiss-0330


Hello Everyone,welcome to my wonderful land,fell free to navigate around.. I am the Owner on this blog | Born on 31 Oct 95 | Ex-SPM Candidate 2012 | Crazy about the pink , purple , or brown on colours and things, Me , a person that love to laugh and easy to fall tears and have a strong passion but did not dare to do it . " Find a Love , because wherever there is Love, there is always Wealth and Success ~♥ :)


♫ MySelf
♪ MyStuff
♫ MyChingu
♪ MyStory



.


Design by : Nurin H.(mygurlz).
Basecodes : Husnaa.
0ther : <3 | <3


Older Post | Newer Post
Hospital Homestay
Tuesday, March 5, 2013 | 1:41 AM | 0 Stalker(s)
Assalamualaikum :)

Malam hari yang agak panas dek bahang kepanasan tengahari tadi masih terasa lagi bila malam menjelma , hahaha . Kau tawu aku panas tak ? Panas dengan keadaan cuaca yang panas and 'PANAS' dengan adik aku yang tak pasal2 dapat aircond free dalam bilik dye , freeeee je wehh , ohhh wtf . Hahaha . Yang aku nie masih lagi terpusing2 kan button kipas dari 1-5 kalau nak bagi bilik nie sejuk , yang adik aku , picit sekali je terus sejuk , haih dasyat ! HAHA #sebenarnya aku jealous ! Okay .

Sebenarnya aku nak tulis ape pun aku tak tawu , dengan tibe2 je tergerak hati nie nak post something kat blog aku yang tak seberapa nie kan . Hahaa #pelik , kenapa aku ketawa ? . Okay , otak wa sudah senget , hehe rase macam nak hempuk je kepala aku nie dengan cermin jamban bilik air rumah nenek aku , mesti okay balik , cewahh haha .

Kite reverse balik masa 3 minggu yang lepas . Apa yang ade dengan 3 minggu yang lepas ? Okay , 3 minggu aku dapat job as nurse at Hospital Selayang , Kuala Lumpur , jage opah aku hehe . Nenek aku masuk wad sebab usus tersumbat , wanna know how it happen ? Sebab nenek aku suka makan lambat and dye dahulukan anak2 dye seramai 11 orang and 30++ cucu makan dulu sebelum dye kalau semua balik kampung , ohh sweetnye opah saya , hahah . Tapi sebab banyak kali tahan and makan lambat , opah terus sakit2 , tapi bile da sakit ta na bagitawu sape2 , kesian at opah , dah lah tinggal bertiga dengan atuk and anak dye lagi seorang at kampung . Hmm air mate derass turun lajuu .

So selama seminggu lebih duduk hospital jage opah , first opah masuk sampai lah opah keluar , aku lah yang menjaga ie nye pun , haha #tirugayajohan kekekekeke . Sumpah tak tidur nyenyak maa at hospital , dalam otak dah fikir bukan2 , perempuan pakai baju hijau hospital jalan pegang baby , rambut panjang mengurai , walawehh kalau potong 15cm rambut hantu tuh , boleh wat mihun sup tawu ! Hahaha . Paling tak boleh bla , aku boleh terbayangkan suster ngesot , HAHAHHA , gile tak cuak , tengah malam aku terjage patu toleh kiri kanan tengok ade suster ngesot ke tak , haha . .

Pengalaman paling best mase aku stay at hospital tuh , time nie opah pindah masuk ward surgery , after operate . Open ward at tingkat 4 . Dua hari aku jage opah mase at wad nie , okay tade ape yang berlaku . Then ade pulak patient lain yang masuk duduk at katil sebelah opah aku . Dalam hati , terbakar weh sebab aku taley tidur atas katil tuh lagi , alahaiii what the heckk . Patient tuh india muslim , dye koma after beranak kan anak sulung dye kot , 3 bulan koma ! Mak aihh , can u imagine that ? Tapi time masuk open ward tuh dye da sedar dah , cume tak boleh jalan sebab 3 bulan terlantar tak sedar kan diri atas katil , mestilah kaki tuh tak tertanggung kan .

Kesian wehh at patient tuh , nak pegi tandas un susah , sampaikan ary tuh nurse suruh dye try jalan jugak , tapi dye tak termampu sampai nangis at situ jugak maa . Yela kan , kaki tuh tak kuat lagi , sebab koma 3 bulan kan , tak jejak kaki langsung pun . Kesian kesian jugak , tapi berapi la jugak aku bila tang malan nak tidur je , patient tuh dah mengigau tak tentu pasal pulak , hahaha . 'Adik , jangan lari2 nanti jatuh lahh' , 'Kakak buat ape tuh , bla bla bla' . and 'bla , bla , blaa ' . Kalau slow tape lagi , sendiri punye pasal la kan . Ini tak , satu ward tuh boleh dengar suare dye bile dye menggigau , HAHAHA . Ade satu malam tuh sampai opah aku terus tak tidur sebab tak tahan gelak dengar patient tuh mengigau , hahaha .#jangancontohiaku , kihkihkihkih. 

Jangan gelakkan orang , tak baik kate opah kitee ! HAHAHA

Ape pun , memang tak patut lah aku gelakkan dye , . Abes tuh korang nak aku wat pe , goncang kepala dye sampai dye bangun pastu wat tak tawu je , cam gitu eh ? HAHA . Kay fine , aku dah start merepek dah .
And on that day , pagi na dekat tengahari camtu lah , ade group doctor and pakar2 bedah buat rondaan maut bersamaan kenduri sekitar ward bedah tuh , tuptup sampai tempat katil opah aku , . Mule2 aku duduk je at kerusi tuh , tetibe nurse tuh boleh halau aku , suwoh duduk at depan , mak aihhh , macamm s%&*t jeee wehh , huhu . . Setengah jam cenggitu lahh , aku mengendap at celah langsir tempat ward tuh and terdengar yang doc bedah tuh kate opah aku dah boleh check out dah , macam hotel lah pulak , hehe . Abah kaw ! Gile tak happy aku , hahaha . . Alhamdulillah :) 

Dalam hati aku , dah tercatat satu statement , aku tak nak tidur hospital lagi ! hekhekhek

Alahai , penat dah tangan aku menaip , berpeluh jari aku dancing ballet atas keypad lappy nie haa . Aku pun malas nak taip panjang2 , bukan ade menteri besar pun nak bace blog aku nieh , hahaha sentap tetibe >_< !
Lagipun , kang tak pasal2 opah aku terbace entry nie , bole maut aku kena panggang . Bole jugak jadi chicken chop gril at Rumpun Selera , hahahah . . Tengok badan lah wehh ! Gemokks sudahhh :) . Thinking for a moment , bileee aku nak kurus balik nie wehh ?! . Dulu acik taska panggil aku keding , percaya tak ? HAHA

So sampai disini je lahh aku berceloteh , kemalasan aku dah datang , hereee its comess , zzzzz . . i wanna sleep , i wanna sleep . .

Aku : Bantal 'busuk' aku mane kak ?
Kakak : Cari sendiri lahh , dah tua bangka pun ade bantal 'busuk' lagi . Aisehhmen .
Aku : Sukahati lahh , bantal favourite i okayyyy .
Kakak ; Pi gi dahhh ngan bantal 'busuk' ko tuh !

Notapipi : OHH MAII GOAT ! AKU NAK JUMPE KAWAN AKU , 
                RINDUUU KEBABENG DAH NIE ! 
                #hope this weekend dapat lahh ikut dye lagi pergi games , Aminn :) hehe